КЕЧКЕНӘ ДӘ ТӨШ КЕНӘ
Гомер-гомергә татар өенең түрендә, күңелләргә мәгърифәт нуры сеңдереп, "Татар календаре" эленеп торды. Күренекле мәгърифәтче Каюм Насыйри башлап җибәргән елнамә гасыр дәвамында халык рухына яңадан-яңа хәзинәләр өстәп килде. 70 еллап Татарстан китап нәшрияте-нең йөзек кашы саналган бу үзенчәлекле басманы хәзер "Мәгариф" нәшрияте әзерли.
"Татар календаре" нәшер итүнең үз тарихы бар. Аны элек Пермь шәһәрендә эшләделәр. Аннан бу эшкә Костромадагы полиграфия комбинаты алынды, һәм инде узган гасырның 90 нчы елларыннан бирле бу уникаль басманы үзебезнең "Идел-Пресс" нәшер итеп килә.
Дөрес, илдә базар мөнәсәбәтләре урнаша башлагач, календарь чыгаручылар артты. Тик әлегә аларның берсенең дә традицион "Татар календаре" дәрәҗәсенә күтәрелә алганы юк. Алар йә дини рухта, йә файдалы киңәшләр тупланмасы була рак әзерләнә. Ә менә татар әдәбияте-мәдәнияте, тарихы белән кызыксынучылар ихтыяҗын бүген фәкать 'Татар календаре" гына канәгатьләндерә ала, дияр идем мин. Шуңа күрә, ел ахыры җитә башласа, халык нәкъ менә шушы календарьны юлларга керешә. Бигрәк тә татар теле һәм әдәбияте укытучылары, мәдәният йортларында эшләүчеләр эзли аны. Чөнки анда язучыларыбыз, мәдәният-сәнгать эшлеклеләре, милләтпәрвәр зыялыларыбыз турында энциклопедик характердагы язмалар бирелә.
Менә без тагын әлеге календарьны кулыбызга алдык. Ул гасырларны тоташтырган елъязма тарихыбызны, дини-дөньяви вакыйгалар белән бәйләп, күз алдыбызга китерергә ярдәм итә.
Гомер-гомергә татар өенең түрендә, күңелләргә мәгърифәт нуры сеңдереп, "Татар календаре" эленеп торды. Күренекле мәгърифәтче Каюм Насыйри башлап җибәргән елнамә гасыр дәвамында халык рухына яңадан-яңа хәзинәләр өстәп килде. 70 еллап Татарстан китап нәшрияте-нең йөзек кашы саналган бу үзенчәлекле басманы хәзер "Мәгариф" нәшрияте әзерли.
"Татар календаре" нәшер итүнең үз тарихы бар. Аны элек Пермь шәһәрендә эшләделәр. Аннан бу эшкә Костромадагы полиграфия комбинаты алынды, һәм инде узган гасырның 90 нчы елларыннан бирле бу уникаль басманы үзебезнең "Идел-Пресс" нәшер итеп килә.
Дөрес, илдә базар мөнәсәбәтләре урнаша башлагач, календарь чыгаручылар артты. Тик әлегә аларның берсенең дә традицион "Татар календаре" дәрәҗәсенә күтәрелә алганы юк. Алар йә дини рухта, йә файдалы киңәшләр тупланмасы була рак әзерләнә. Ә менә татар әдәбияте-мәдәнияте, тарихы белән кызыксынучылар ихтыяҗын бүген фәкать 'Татар календаре" гына канәгатьләндерә ала, дияр идем мин. Шуңа күрә, ел ахыры җитә башласа, халык нәкъ менә шушы календарьны юлларга керешә. Бигрәк тә татар теле һәм әдәбияте укытучылары, мәдәният йортларында эшләүчеләр эзли аны. Чөнки анда язучыларыбыз, мәдәният-сәнгать эшлеклеләре, милләтпәрвәр зыялыларыбыз турында энциклопедик характердагы язмалар бирелә.
Менә без тагын әлеге календарьны кулыбызга алдык. Ул гасырларны тоташтырган елъязма тарихыбызны, дини-дөньяви вакыйгалар белән бәйләп, күз алдыбызга китерергә ярдәм итә.
没有评论:
发表评论