2009年3月18日星期三


КЕЧКЕНӘ ДӘ ТӨШ КЕНӘ
Гомер-гомергә татар өенең түрендә, күңелләргә мәгърифәт нуры сеңдереп, "Татар календаре" эленеп торды. Күренек­ле мәгърифәтче Каюм Насыйри башлап җибәргән елнамә гасыр дәвамында халык рухына яңадан-яңа хәзинәләр өстәп кил­де. 70 еллап Татарстан китап нәшрияте-нең йөзек кашы саналган бу үзенчәлекле басманы хәзер "Мәгариф" нәшрияте әзер­ли.

"Татар календаре" нәшер итүнең үз та­рихы бар. Аны элек Пермь шәһәрендә эшләделәр. Аннан бу эшкә Костромада­гы полиграфия комбинаты алынды, һәм инде узган гасырның 90 нчы елларыннан бирле бу уникаль басманы үзебезнең "Идел-Пресс" нәшер итеп килә.
Дөрес, илдә базар мөнәсәбәтләре ур­наша башлагач, календарь чыгаручылар артты. Тик әлегә аларның берсенең дә традицион "Татар календаре" дәрәҗәсенә күтәрелә алганы юк. Алар йә дини рухта, йә файдалы киңәшләр тупланмасы була рак әзерләнә. Ә менә татар әдәбияте-мәдәнияте, тарихы белән кызыксынучы­лар ихтыяҗын бүген фәкать 'Татар кален­даре" гына канәгатьләндерә ала, дияр идем мин. Шуңа күрә, ел ахыры җитә баш­ласа, халык нәкъ менә шушы календарь­ны юлларга керешә. Бигрәк тә татар теле һәм әдәбияте укытучылары, мәдәният йортларында эшләүчеләр эзли аны. Чөнки анда язучыларыбыз, мәдәният-сәнгать эшлеклеләре, милләтпәрвәр зы­ялыларыбыз турында энциклопедик ха­рактердагы язмалар бирелә.
Менә без тагын әлеге календарьны ку­лыбызга алдык. Ул гасырларны тоташтыр­ган елъязма тарихыбызны, дини-дөньяви вакыйгалар белән бәйләп, күз алдыбызга китерергә ярдәм итә.

没有评论:

发表评论